IUHVADno-2025-1938
Hallintosääntö 30 §
Valmistelu ja lisätiedot: hallintopäällikkö Lilian Andergård-Stenstrand etunimi.sukunimi(at)itauusimaa.fi
HUS-yhtymän yhtymäkokous pidettiin 18.6.2025 klo 10.00 sähköisenä kokouksena. Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen aluehallitus käsitteli 12.6.2025 asiaa § 148 ”HUS-yhtymäkokouksen 18.6.2025 yhtymäkokousedustajan nimeäminen ja toimiohjeen antaminen kokousedustajalle”. Aluehallitus päätti nimetä yhtymäkokousedustajaksi talousjohtaja Minna Sevónin ja hänelle henkilökohtaiseksi varaedustajaksi hallintopäällikkö Lilian Andergård-Stenstrandin ja antoi edustajalle toimiohjeen.
Lisäksi aluehallitus päätti valtuuttaa hyvinvointialuejohtajan täydentämään toimiohjetta tarpeen niin vaatiessa.
Hyvinvointialuejohtaja päätti 16.6.2025 § 113 täydentää aluehallituksen 12.6.2025 § 148 antaman toimiohjeen kohtaa 6. seuraavasti: § 20 Lähipalvelu- ja integraatiolautakunnan vaali: jäsen Markus Pietikäinen (Kesk), varajäsen Kristian Forsman (Kesk).
HUS-yhtymän yhtymäkokouksessa 18.6.2025 yhtymäkokous päätti yksimielisesti panna seuraavat asiat pöydälle, ja ottaa ne uudelleen käsiteltäväksi keskiviikkona 20.8.2025 klo 13 pidettävässä yhtymäkokouksen jatkokokouksessa: 19 § Kansalliskielilautakunnan vaali 20 § Lähipalvelu- ja integraatiolautakunnan vaali 21 § Tutkimus-, koulutus-, kehittämis- ja innovaatiolautakunnan vaali
HUS-yhtymän jäsenten toimiohjeissa ei ollut nimetty ehdokkaita kaikkiin täytettävänä oleviin kansalliskielilautakunnan, lähipalvelu- ja integraatiolautakunnan sekä tutkimus-, kehittämis-, koulutus- ja innovaatiolautakunnan jäsenten ja varajäsenten luottamustoimiin.
Jatkokokoukseen ei HUS-yhtymän hallintosäännön 89 §:n mukaisesti anneta eri kutsua.
Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen osalta tarvitaan HUS-yhtymältä saatujen tietojen mukaisesti toimiohjeen täydentämistä koskien asiaa 19 § Kansalliskielilautakunnan vaali seuraavasti:
Päätän täydentää aluehallituksen 12.6.2025 § 148 antaman toimiohjeen kohtaa 6. seuraavasti: § 19 Kansalliskielilautakunnan vaali:
*** Tämä asiakirja on sähköisesti allekirjoitettu ***