Kuvaus
Valmistelu ja lisätiedot:
hankintapäällikkö Ville Hanhinen, etunimi.sukunimi(at)itauusimaa.fi
Hankintajärjestelmä ja kohde
Porvoon Kaupunki perusti sosiaali- ja terveydenhuollon henkilökuljetuspalvelut Itä-Uudellamaalla koskevan dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) 1.7.2021 julkaistulla hankintailmoituksella ja osallistumispyynnöllä numero 2021-040. Hankintailmoitus julkaistiin ilmoituskanavissa www.hankintailmoitukset.fi ja www.tarjouspalvelu.fi.
Dynaamisessa hankintajärjestelmässä toteutettavien hankintojen kohteena ovat Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaiden ja muiden palvelun käyttäjien henkilökuljetuspalvelut.
Hankintajärjestelmä on siirtynyt Itä-Uudenmaan hyvinvointialueelle (jatkossa hankintayksikkö) 1.1.2023 palveluita koskevan järjestämisvastuun siirtymisen yhteydessä. Hyvinvointialue hyödyntää jatkossa hankintajärjestelmässä kilpailutettavia palveluita asiakkaidensa tarpeisiin.
Hankinnan kohde ja hankintajärjestelmän toiminta on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä. Hankintajärjestelmän ehdot ja toiminta on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä ”Dynaamisen hankintajärjestelmän periaatteet”.
Hankintamenettely
Kyseessä on henkilökuljetuspalvelujen hankinta hankintalain liitteen E mukaisena sosiaali- ja terveyspalveluhankintana. Hankintaan sovelletaan hankintalain 12 luvun säännöksiä ja 3 §:n mukaisia hankintojen yleisiä periaatteita. Hankinta toteutetaan sosiaali- ja terveyspalveluiden dynaamisella hankintajärjestelmällä (jatkossa hankintajärjestelmä), joka tarkoittaa tilaajan suunnittelemaa, hankintalain periaatteiden mukaista menettelyä hankinnan kohteena olevien palveluiden hankkimiseen. Kyseessä ei ole hankintalain 42 §:n tarkoittama puitejärjestely. Hankintamenettelyssä hyödynnetään soveltuvin osin hankintalain 49–52 §:n tarkoittamaa dynaamista hankintajärjestelmää koskevia säännöksiä.
Ehdokkaan osallistumishakemukset
TAXI Z.ELEZAJ jätti 5.5.2024 osallistumishakemuksen hankintajärjestelmän luokkaan 1.
TAXI Z.ELEZAJ on jo hyväksytty hankintajärjestelmän luokkiin 1 ja 2, 12.11.2021 tehdyllä päätöksellä 33 §.
Sähköisessä hankintajärjestelmässä voi teknisesti olla hyväksyttynä vain yksi samaa yritystä koskeva osallistumishakemus kerrallaan. Osallistumishakemusta ei ole teknisistä syistä myöskään mahdollista hyväksyä tai hylätä osittain.
Hankintayksikkö pyysi 17.5.2024 lähetetyllä viestillä TAXI Z.ELEZAJ:n näkemyksen, haluaako TAXI Z.ELEZAJ, että uusi hakemus poistetaan.
TAXI Z.ELEZAJ ei vastannut viestiin.
Näin ollen hankintayksikkö poistaa TAXI Z.ELEZAJ:n 5.5.2024 tekemän uuden osallistumishakemuksen hankintajärjestelmän luokkaan 1.
Päivämäärällä 12.11.2021 tehty päätös § 33 hyväksymisestä luokkiin 1 ja 2 jää voimaan.
Ilmoitus
Hankinta-asiaan muutosta hakevan on hankintalain 148 §:n mukaan ilmoitettava hankintayksikölle kirjallisesti asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Hankintayksikkö pyytää toimittamaan mahdollisen muutoksenhakua koskevan ilmoituksen osoitteeseen ville.hanhinen(at)itauusimaa.fi.
Ehdokkaita pyydetään huomioimaan, että dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksymistä koskevaan hankintayksikön ratkaisuun ei saa hakea muutosta valittamalla, jollei markkinaoikeus myönnä asiassa käsittelylupaa hankintalain 146 §:n mukaisesti.